Czym jest e-merchandising i jakie korzyści płyną z jego zastosowania?

Merchandising w rozumieniu klasycznym oznacza działanie marketingowe, pozwalające na ingerencję w sposób zachowania klienta. Zazwyczaj przejawia się on poprzez określony sposób projektowania wnętrza sklepów, tak aby wyeksponować daną część asortymentu, taką jak na przykład produkty objęte największą marżą.

Atrakcyjny wystrój sklepu może skutkować przyciągnięciem nowych klientów, którzy wcale nie planowali dokonywać w nim zakupu. Ponadto rozmieszczenie w określony sposób towarów na regałach, ladach, koszach oraz witrynach sklepowych może pozytywnie wpłynąć na aktywność dotychczasowych konsumentów. Przykładowo zlokalizowanie alejki z pieczywem, mlekiem lub innymi często kupowanymi artykułami na samym końcu supermarketu zmusza klientów do przejścia przez wiele innych działów. W tym czasie niejednokrotnie sięgają oni po kolejne towary, spoza pierwotnej listy, co przekłada się na zwiększenie ogólnej sprzedaży.

Jak jednak działa merchandising w internecie? Tego dowiedzieć się można za sprawą dalszej lektury niniejszego artykułu.

Na czym polega merchandising w internecie?

E-merchandising w praktyce nieco różni się od merchandisingu tradycyjnego, jednak założenia pozostają te same – zwrócić uwagę klientów na asortyment sklepu. W kontekście firm internetowych składa się na to kilka czynników – pokrótce omówimy teraz najważniejsze z nich.

Właściwy design strony głównej może skutecznie przyciągnąć uwagę klienta. Pierwszym jego aspektem, o którym należy wspomnieć, jest szata graficzna strony – powinna być ona nienachalna, a wszelkiego typu obrazy zamieszczone w obrębie strony powinny ilustrować treść zamieszczonych na niej tekstów. Drugą, równie istotną kwestię stanowi interfejs, umożliwiający łatwe wyszukiwanie produktów oraz informacji, a także sprawną nawigację po wszystkich podstronach serwisu. Warto zamieszczać także odnośniki do towarów powiązanych z tymi, aktualnie oglądanymi przez użytkownika.

Ważnym elementem w kwestii wzmacniania zainteresowania ofertą firmy jest budowanie zaufania do naszej marki. Można dokonać tego na kilka różnych sposobów – na przykład poprzez zamieszczanie na firmowym blogu artykułów oraz porad odnoszących się do wyboru optymalnych produktów lub rozwiązań z dziedziny, w której działa firma. Innym sposobem może być implementacja na stronie opcji wystawiania recenzji proponowanym przez firmę produktom oraz usługom.

Warto zadbać także o właściwe rozreklamowanie marki w mediach społecznościowych – to właśnie tam internauci spędzają lwią część swojego czasu. Aktywne dodawanie treści na firmowego facebooka, przekłada się na zwiększenie zainteresowania stroną, co pozwala osiągnąć jej większe zasięgi i bezpośrednio przekłada się na ilość przekierowań na główną witrynę firmy.

O wszystkie wymienione oraz niewymienione w powyższym tekście aspekty, z których składa się merchandising w internecie można zadbać samemu, jednak zwykle najlepiej zdać się na doświadczenie marketingowców zajmujących się tym zawodowo. W takim wypadku zachęcamy do zapoznania się z ofertą firmy MerService.

kurier

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *