Gdzie warto zregenerować filtr DPF?

Samochody z silnikiem diesla są w dalszym ciągu bardzo popularne w naszym kraju. Choć ich opłacalność eksploatacyjna coraz bardziej maleje (głównie w związku z rosnącą ceną oleju napędowego), to chętnych na ich zakup nie brakuje. Diesle mają jednak w sobie kilka elementów, które spędzają sen z powiek ich użytkowników oraz potencjalnym kupcom. Jednym z nich jest filtr DPF. Zakupienie auta na benzynę niekoniecznie uwolni nas od DPF’u, ponieważ w wielu nowych modelach benzynowych DPF’y są również montowane. Wiele wskazuje na to, że regeneracja DPF będzie standardowym zabiegiem, jakiemu trzeba będzie poddać każdy silnik pracujący na paliwie węglowodorowym.

Gdzie dokonywać regeneracji DPF?

Regeneracja DPF powinna zostać wykonana w fachowym warsztacie lub ASO. W pierwszej kolejności dobrze jest sprawdzić jakie warsztaty są liderem w danej dziedzinie na danym obszarze. Dla przykładu firma Turbokrymar.pl mieszcząca się w Białymstoku jest bezkonkurencyjna na tym terenie. Turbokrymar zdobył swoją pozycję głównie dzięki temu, że faktycznie przez lata zajmował się regeneracją DPF’ów, a nie „regeneracją”, która w praktyce oznacza wycięcie tego filtra. Doświadczenie zbierane przez lata powoduje, że zregenerowany DPF w warsztacie Turbokrymar, przez bardzo długi czas działa jak nowy.

Wyciąć czy zregenerować?

Zakupienie nowego DPF jest to wydatek, na który mało kogo stać. Zdecydowanie bardziej kuszącą opcją (choć również nietanią) jest regeneracja DPF. Wiele warsztatów oferowało klientom opcję „regeneracji” DPF poprzez całkowite jego wycięcie. Działało to z korzyścią dla klienta oraz dla wykonawcy. Klient płacił zdecydowanie sporo mniej, wykonawca na czysto również wychodził korzystnie. Cierpiało środowisko, smog w miastach stawał się nieznośny, ale proceder kwitł tym bardziej, że kontrole stanu technicznego nie tyle nie były dokładne, ile całkiem często po prostu „przymykano oko” na dramatycznie złe wyniki emisji. Żeby być uczciwym z faktami, należy wspomnieć, że prawidłowo wcięty DPF nie wpływa w żaden negatywny sposób na pracę silnika, czy osiągi. Stopień emisji cząstek stałych jest jednak drastycznie dużo wyższy, co skutkuje zwiększeniem zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Nie bez znaczenia jest również fakt, że za regeneracją przemawia zaostrzenie polityki środowiskowej i zapowiadane dotkliwe kary za wycięty lub niesprawny DPF.

Dlaczego warto w Białymstoku regenerować filtry DPF w Turbokrymar

Firma Turbokrymar dzięki temu, że od bardzo długiego czasu zajmuje się regeneracją filtrów, wie jak to robić fachowo, posiada maszyny oraz chemikalia do tej czynności niezbędne, a przede wszystkim ma wiedzę. Wiedza jest tutaj czynnikiem kluczowym. DPF wbrew powszechnemu poglądowi to nie jest tylko jeden rodzaj filtra. Wyróżniamy trzy odmiany DPF:

– DPF „mokry” – przede wszystkim mają go samochody produkcji francuskiej. Jego praca polega na tym, że obok zbiornika na paliwo, znajduje się mały zbiorniczek na uszlachetniacz dozowany do paliwa w trakcie jazdy. Uszlachetniacz ten razem z produktami spalania trafia do filtra i w trakcie wypalania cząstek stałych wspomaga ten proces,

– DPF „suchy” – proces wypalania cząstek stałych jest realizowany poprzez silnik. W momencie zapełnienia filtra komputer dozuje dodatkowe dawki paliwa do silnika, czego skutkiem jest znaczne podniesienie temperatury i inicjowanie wypalania,

– DPF „wspomagany” – w filtrze znajduje się dodatkowy wtryskiwacz na paliwo. Kiedy konieczne jest wypalenie cząstek, dozowane jest przez niego paliwo, które ma za zadanie przyspieszyć proces i sprawić, żeby był bardziej efektywny.

Jak widać regeneracja DPF niekoniecznie musi być łatwa. Wiedza o budowie i zasadzie działania filtrów zawsze jest niezbędna, a kierując się do Turbokrymar, można mieć pewność, że na DPF’ach zjedli oni zęby.

kurier

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *